Meteen naar de inhoud
Home » Nieuws » 5 mei: Bevrijdingsdag-event

5 mei: Bevrijdingsdag-event

In samenwerking met The Dutch Polar Bears organiseert Vliegend Museum Seppe op zondag 5 mei 2024 een bevrijdingsfeest. Het evenement vindt plaats in Vliegend Museum Seppe op Breda International Airport, van 11:00 uur tot 16:00 uur.

Een dag vol historie

Bezoekers kunnen een reeks korte lezingen bijwonen over de cruciale rol van observatievliegtuigen en de training van piloten tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Daarnaast zullen er militaire voertuigen uit de Tweede Wereldoorlog tentoongesteld worden. Deze voertuigen, zorgvuldig gerestaureerd en onderhouden, vertellen de verhalen van de soldaten die ze bestuurden in de strijd om onze vrijheid. De eigenaren laten iedereen van dichtbij kennis maken met deze voertuigen.

Ook vliegtuigliefhebbers komen aan hun trekken. Diverse historische vliegtuigen komen op bezoek en rond het middaguur stijgen een aantal toestellen op voor een formatievlucht.

Deze vliegtuigen, die een cruciale rol speelden bij training en observatie zijn een levende herinnering aan de vrede en vrijheid die we vandaag de dag genieten.

De muziek wordt verzorgd door Gastels Fanfare, die met hun optredens in de museumhangar een feestelijke sfeer zullen brengen.

Wij nodigen iedereen uit om deel te nemen aan deze bijzondere viering van Bevrijdingsdag bij het Vliegend Museum Seppe op Breda International Airport.

Voor meer informatie over het evenement zoals toegangsprijs en het volledige programma, bezoek de website https://vliegendmuseumseppe.nl/5mei