Home » Nieuws » Boekpresentatie Evert Motshagen

Boekpresentatie Evert Motshagen

Op zaterdag 18 maart was de boekpresentatie van Evert Motshagen op Breda International Airport.
Evert is geen onbekende piloot in de luchtvaartwereld. Hij is al 65 jaar piloot en heeft in deze jaren op talloze toestellen gevlogen. Zo heeft hij 30 jaar bij de Koninklijke Luchtmacht gevlogen. Begonnen op de Fokker S-11, en geëindigd op de F-16.
In die periode heeft Evert ook op de Lockheed T-33 gevlogen bij het luchtvaart formatieteam Whiskey Four, en is jarenlang actief geweest op Breda International Airport als instructeur en coach bij het Vliegend Museum Seppe.

Rond het jaar 2000 begon hij met het schrijven van zijn memoires, eerst alleen bedoeld voor zijn kleinkinderen maar het project groeide langzaam uit tot een manuscript van 850 pagina’s.
Met dank aan Martin Leeuwis Publicaties zijn de memoires omgetoverd tot twee prachtige boeken.
In detail vertelt Motshagen alle dingen die hij tijdens opleiding en operationeel vliegen tegen kwam, overzichtelijk en prettig leesbaar in honderden korte sub-hoofdstukjes.
In die hoofdstukjes een veelheid aan onderwerpen: belevenissen, navigatie, hoe je moet formatievliegen, bewapening, vliegveldsystemen, eigenschappen van vliegtuigen, afgooien van bommen, nachtvliegen, ongelukken, fouten, geluidsbarrière, simulator, etc, etc.

Kortom genoeg redenen voor een uitgebreide boekpresentatie.
Het eerste exemplaar is daarbij uitgereikt aan de terugtredende Commandant Luchtstrijdkrachten Dennis Luyt en de aankomende Commandant André Steur.
Na de afsluiting van de boekpresentatie werd er door het Vliegend Museum Seppe een ere-saluut gevlogen door een Piper Cub, Boeing Stearman en Tiger Moth. Beide luchtmacht Commandanten vlogen mee in de formatie.

Het boek ‘Herinneringen van een Jachtvlieger’ is te bestellen via https://jachtvliegers.info/winkel/herinneringen/

Groepsfoto met de terugtredende Commandant Luchtstrijdkrachten Dennis Luyt en de aankomende Commandant André Steur